Bygger broer mellom ungdom, utdanning og en bedre hverdag ved hjelp av gaming, teknologi og individuell støtte.
Bygger broer mellom ungdom, utdanning og en bedre hverdag ved hjelp av gaming, teknologi og individuell støtte.
Skolevegring, isolasjon og psykisk helse: Mange ungdommer konfronteres med disse utfordringene. Med riktig støtte, kan vi navigere dem mot en bedre hverdag og lysere fremtid.
Vi tror at hver ungdom fortjener en tilpasset tilnærming. Med respekt for individuelle styrker og utfordringer, møter vi dem der de er, og i trygge omgivelser.
Vår metodikk er en fusjon av pedagogikk, psykologi, sosialmedisin og fremtidens teknologi, satt sammen for å gi en helhetlig og adaptiv støtte.
For mange ungdommer er gaming en naturlig inngangsport. Enten de er erfarne spillere eller prøver for første gang, gir spill en umiddelbar felles plattform der vi kan bygge tillit og engasjement.
Når vi har etablert tillit gjennom spill, utvider vi horisonten med teknologi. Fra AI-assisterte læringssystemer til VR-opplevelser, er vårt mål å utruste hver ungdom med verktøyene de trenger for å trives.
Gaming og teknologi er kraftige verktøy, men vår største styrke ligger i menneskene bak Bitfix Helse. Vi sørger for at hver ungdom får den støtten, veiledningen og forståelsen de fortjener
Sammen er vi sterkere. Vi fremmer et miljø der samarbeid, tillit og fellesskap blomstrer, og gir ungdommen en plattform for vekst.
Fra dag én har vi jobbet med en klar visjon - å ruste opp hver enkelt ungdom for deres videre reise i livet, enten det handler om skole, yrkesliv, eller deres personlige vekst og utvikling.
Bitfix Helse bruker gaming og digitale hjelpemidler i kommunikasjon og oppfølging av barn og unge. Vi har både fasiliteter for fysiske oppmøter, og vi kan jobbe digitalt. Ungdommene som har vært hos oss har gjennom våre tjenester opplevd et betydelig økt funksjonsnivå (oppmøte skole, økt sosialisering, økt livskvalitet, bedre helse).
Her vektlegges det sosiale ferdigheter, samarbeid, tilhørighet, fellesskap, demokratiske medvirkning, menneskeverd, skaperglede og respekt. Elevene får mulighet til å gjøre sine medbrakte oppgaver fra skolen. Vi legger også opp til fag ved bruk av spill og andre digitale verktøy. Et tilbud hvor eleven kan tilnærme seg skolestoff, gjennom noe som interesserer og gir mestringsfølelse
Ikke alle passer inn i normert skole og 1 bortfall fra skole koster staten Norge 15,4 millioner over et livsløp. Psykiske vansker er hovedårsaken til bortfall fra skole og det er stor mangel på helse tilbud for barn og unge i vanskelige situasjoner. Vi har en inovativ og fremtidsrettet løsning hvor gaming, digitale hjelpemidler og helse møtes for å bekjempe frafall i skole og arbeidsliv, og ikke minst psykiske vansker!